In deze schoolgids stelt onze school zich aan je voor: je krijgt een beeld van wie wij zijn, wat wij doen en hoe we dat doen. Daarnaast is de schoolgids een bron van praktische informatie. Onze schoolgids is alleen digitaal beschikbaar, waarbij wij zoveel mogelijk verwijzen naar documenten die je ook op onze website vindt.
Als school willen wij onze leerlingen opleiden tot zelfstandig wereldburger met een diploma. Dit doen wij in een kleinschalige en ondernemende omgeving, waarin wij het belangrijk vinden dat je als leerling gezien wordt. Wij willen onze leerlingen vanuit eigen interesses uitdagen en vinden nieuwsgierigheid, ondernemendheid en zelfdiscipline hierbij belangrijke vaardigheden. In ons schoolplan lees je meer over onze ambities, hoe we die waar willen maken en wat de concrete resultaten zijn.
Als school staan wij samen voor het onderwijs van morgen. Wij hopen dan ook op een prettige samenwerking met ouder(s)/verzorger(s) en wensen alle leerlingen een fijne tijd bij ons op school.
Heidy Breeuwer-van de Zand
Directeur Titus Brandsma College
2_Ons onderwijs | 7 |
3_Begeleiding | 12 |
4_Ouders en school | 16 |
5_Schooltijden en verzuim | 21 |
6_Veiligheid | 23 |
7_Praktisch | 27 |
8_Contact | 30 |
Titus Brandsma College is een kleinschalige en ondernemende school. De kwaliteit van ons onderwijs is hoog. Dat komt doordat we gestructureerd werken en leerlingen uitdagen om elk jaar iets extra’s te doen.
Leerlingen kunnen bij ons terecht voor havo en mavo. Ook hebben we een Wereldklas voor leerlingen die nog niet toe zijn aan het voortgezet onderwijs. We hebben ongeveer 670 leerlingen en 76 personeelsleden.
We zijn een Unesco-school. Dat betekent dat onze wereld niet ophoudt bij de muren van de school, maar dat we verder kijken. We werken duurzaam en hebben aandacht voor cultuur, gezondheid en milieu. Die thema’s hebben we onder meer verwerkt in onze vakken, activiteiten en excursies.
Samen met de andere scholen in en om Arnhem is Titus Brandsma College onderdeel van het samenwerkingsverband swv2506. We overleggen en stemmen activiteiten op elkaar af. Zo willen we het voor iedere leerling mogelijk maken om een diploma te halen dat past bij zijn niveau en mogelijkheden.
Leerlingen staan centraal op onze school. Daarom nemen we hun mening ook serieus. Bijvoorbeeld via de leerlingenraad. De leerlingenraad gaat in gesprek met de schoolleiding, geeft advies over voorzieningen op school, werkt mee aan sfeer en veiligheid en helpt de school het onderwijs voortdurend te verbeteren. De leerlingenraad overlegt regelmatig met de directeur. Als leerlingen interesse hebben, kunnen ze zich aanmelden voor deze leerlingenraad.
Ook is er een leerlingenstatuut opgesteld. Hierin staan alle rechten, plichten en afspraken die voor onze leerlingen op school gelden.
We bieden leerlingen optimale mogelijkheden om zichzelf te ontwikkelen en te ontdekken welk niveau het beste bij hen past. We willen dat leerlingen zich ontwikkelen tot zelfstandige en verantwoordelijke mensen. Het onderwijs op onze school leidt tot ‘meer dan een diploma’. We willen leerlingen helpen bij het maken van keuzes en bij het leren plannen, samenwerken en presenteren.
Onze school biedt de volgende opleidingen: havo, mavo en de Wereldklas.
De havo bereidt leerlingen in vijf jaar voor op een vervolgopleiding aan het hbo of vwo. We bieden de profielen Economie & Maatschappij en Cultuur & Maatschappij. Leerlingen gaan aan het werk met school én zichzelf. Eén dag in de week krijgen ze op een andere manier onderwijs. Ze leren bijvoorbeeld hoe ze samen met anderen aan projecten werken. Voor de profielen Natuur & Gezondheid en Natuur & Techniek stappen leerlingen na leerjaar 3 over naar Thomas a Kempis College.
De mavo bereidt leerlingen in vier jaar voor op een vervolgopleiding op de havo of het mbo. Vanaf leerjaar 3 kiezen leerlingen een vakkenpakket dat valt binnen één (of meerdere) van de profielen Economie, Zorg & Welzijn, Techniek en Landbouw. Voor een goede voorbereiding op het mbo of de havo doorlopen leerlingen naast de gewone vakken en de voorbereiding op het diploma ook ons praktijkgerichte programma. Zij kunnen daarbij, passend bij hun interesse en ambitie, kiezen uit Design & Products of Economie & Ondernemen.
In 80% van de tijd werken leerlingen aan de reguliere schoolvakken. In 20% van de tijd, gedurende één dag in de week, aan uitdagende projecten binnen de gekozen route. We noemen dit dan ook de 20-dag, waarop ondernemendheid en zelfstandigheid een belangrijke rol spelen. Leerlingen krijgen levensechte opdrachten uit het bedrijfsleven of een instelling bij ons in de buurt.
Leerlingen die nog niet toe zijn aan het voortgezet onderwijs, kunnen bij ons terecht voor een tussenjaar, de zogenaamde Wereldklas. Daarin besteden we veel aandacht aan taal en rekenen. Daarnaast wordt flink gewerkt aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. Elke leerling stelt een persoonlijk doel. En dat weten de meesten te behalen! Voor de Wereldklas is er een aparte schoolgids.
Leerlingen hoeven bij ons niet meteen een opleiding te kiezen. We geven hen de kans te groeien en halen eruit wat erin zit.
Het eerste jaar zitten leerlingen in een mavo/havo- of havo-brugklas. Ze kunnen op verschillende momenten wisselen van niveau, zonder dat ze naar een andere klas hoeven. In het tweede leerjaar komen ze in een havo-klas of in een mavo/havo-klas. Nog steeds kunnen ze wisselen van niveau. Pas na twee jaar stellen we definitief vast op welk niveau ze verder gaan. Ongeacht de klas waarin de leerlingen zitten, krijgen ze les en toetsen op hun eigen niveau.
De thema's van Unesco zie je terug in onze wereldvakken: Kunstlab, Sport & Gezondheid, DigiMedia en Theater. Voor deze vakken gaan leerlingen ook de buitenwereld in. Na een korte kennismaking met elk vak in de eerste twee periodes van het schooljaar, kiest de leerling een wereldvak voor de komende twee jaar. Dit is dus een extra vak dat aansluit bij de interesses en talenten van de leerling.
Alle leerlingen van Titus Brandsma College lopen in hun schoolloopbaan minimaal 30 uur maatschappelijke stage. Ze doen dan vrijwilligerswerk buiten de school. Ze kunnen bijvoorbeeld vrijwilligerswerk doen in een zorginstelling, buurtactiviteiten organiseren of een leesgroepje begeleiden op hun oude basisschool. Zo maken ze actief kennis met verschillende kanten van de samenleving. Bovendien leren de leerlingen zo dat het normaal is dat je iets voor een ander doet.
Je leest alles over onze overgangsnormen in ons determinatiebeleid.
De PTA's zijn hier te vinden: PTA mavo 3, PTA mavo 4, PTA havo 4 en PTA havo 5. Meer informatie over de examens staat in het examenreglement. De afspraken over de manier waarop toetsing wordt vormgegeven vind je in ons toetsbeleid.
We maken onze resultaten en schoolprestaties inzichtelijk via scholenopdekaart.nl. Via scholenopdekaart.nl/Titus kom je direct bij de resultaten van Titus Brandsma College uit.
Ons studiecentrum heet De Serre. In De Serre kan een leerling gedurende de dag alleen of in tweetallen (fluister)stil werken aan huiswerk(opdrachten) of het leren van een toets. Er is een begeleider aanwezig voor niet-vakinhoudelijke vragen van leerlingen. Leerlingen geven bij binnenkomst in De Serre bij de begeleider aan waar ze aan gaan werken.
Tijdens een lesuur studiecentrum kunnen de leerling individueel of in groepjes van maximaal zes leerlingen op fluistertoon werken aan samenwerkingsopdrachten, praktijkopdrachten, leren voor een SO of proefwerk of huiswerk maken.
We willen onze leerlingen goed kennen. En leerlingen moeten weten bij wie zij terecht kunnen. Daarom werken we in teams van docenten en onderwijsondersteuners. Ieder team heeft een groep leerlingen onder zijn hoede en wordt geleid door een afdelingsleider. De directeur is verantwoordelijk voor de totale schoolorganisatie.
De begeleiding begint in de les, bij de vakdocent. Verder heeft elke klas een mentor: een docent met speciale zorg en aandacht voor die klas. De mentor is ook de eerste contactpersoon voor ouder(s)/verzorger(s). De afdelingsleider is na de mentor het aanspreekpunt.
Als een leerling studieproblemen heeft, kan hij/zij hulp krijgen bij 'leren leren' of plannen en organiseren. Verder biedt de school steunlessen, maatwerkuren en extra huiswerkbegeleiding voor leerlingen die dat nodig hebben.
Mentoren en decanen helpen leerlingen om een keuze te maken voor een bepaalde richting of opleiding. Ook begeleiden ze leerlingen bij de voorbereiding op het examen en het traject daarna.
We bieden verschillende trainingen aan op het gebied van sociale vaardigheden, faalangstreductie, het examen en motivatie.
Soms hebben leerlingen behoefte aan extra begeleiding. Bijvoorbeeld door de schoolmaatschappelijk werker, begeleider vanuit het PlusPunt of de orthopedagoog. Ook kan een leerling ondersteuning krijgen op het gebied van dyslexie. De aanvraag hiervoor verloopt altijd via de mentor. Deze schakelt de ondersteuningscoördinator in. De ondersteuningscoördinator coördineert de ondersteuning voor leerlingen.
Er zijn twee dyslexiespecialisten: Jacqueline Kips en Josien Versteegen. Josien houdt zich vooral bezig met de “technische” kant en de facilitering van hulpmiddelen, terwijl Jacqueline instructie geeft en bijhoudt welke dyslectische leerlingen steun nodig hebben. Ook doet zij pre-screening. Lees hier meer over dyslexie op Titus.
Remedial teaching is bedoeld voor leerlingen die een structurele taal- of rekenachterstand hebben, waarbij een onderliggend begrip voor taal of rekenen ontbreekt. Deze leerlingen gaan aan de slag met de basis, wat betekent dat zij vaardigheden die normaal gesproken op de basisschool aangeleerd worden nogmaals aangeboden krijgen. Zo kunnen zij hiermee oefenen en de achterstand verkleinen. Vanuit maatwerk worden rekenkundige vaardigheden of taalvaardigheden vergroot, zodat ze minder problemen ervaren bij verschillende vakken.
Het ondersteuningsadviesteam (OAT) bespreekt leerlingen die in aanmerking komen voor een hulpverleningstraject. In het OAT zitten de orthopedagoog, de ondersteuningscoördinator, de schoolmaatschappelijk werker en de afdelingsleider. Deze groep mensen wordt aangevuld met externe deskundigen vanuit de jeugdhulpverlening, de leerplichtambtenaar en de jeugdverpleegkundige. Wij vragen ouder(s)/verzorger(s) vooraf om toestemming wanneer wij hun kind willen bespreken in het OAT.
Volgens de Wet passend onderwijs moeten schoolbesturen iedere leerling die extra ondersteuning nodig heeft een passende onderwijsplek bieden. Dit kan op de eigen school of, als de leerling daar beter op zijn plaats is, op een andere school. Om de diversiteit van de zorg in kaart te brengen heeft Titus Brandsma College een schoolondersteuningsprofiel opgesteld. Dat profiel maakt duidelijk welke ondersteuning de school biedt. De MR heeft een positief advies over dit profiel uitgebracht.
Binnen de stichting hebben we afspraken gemaakt over de plaatsing en begeleiding van leerlingen met een beperking. We willen zo veel mogelijk tegemoetkomen aan de wens van ouder(s)/verzorger(s) en leerlingen om deel te nemen aan het reguliere onderwijs. We handelen naar de mogelijkheden die wij hebben op het gebied van voorzieningen en begeleiding. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de ondersteuningscoördinatoren. Hun gegevens vind je achterin deze gids.
We vinden het belangrijk dat we goed en regelmatig contact met ouder(s)/verzorger(s) hebben. Samen zijn we verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kind en kunnen we de beste resultaten halen. Daarom nemen we bijvoorbeeld contact met ouder(s)/verzorger(s) op zodra het gedrag of de motivatie van hun kind daartoe aanleiding geeft. En natuurlijk hopen we dat ouder(s)/verzorger(s) bij problemen zelf contact opnemen met school.
Om de vier weken ontvangen ouder(s)/verzorger(s) het Wereldnieuws, onze nieuwsbrief met informatie over het reilen en zeilen op Titus Brandsma College. Via Magister of via de Magister-app kunnen ouder(s)/verzorger(s) op elk gewenst moment de cijfers en absentie van hun kind inzien. Via Instagram en Facebook kunnen zij volgen waar de school zich mee bezighoudt.
Al onze leerlingen krijgen aan het eind van het schooljaar een cijferrapport (behalve Wereldklasleerlingen, zij ontvangen dit drie keer per jaar). Een aantal keren per jaar houden we driehoeksgesprekken, zodat leerlingen en hun ouder(s)/verzorger(s) met de mentor kunnen praten over hun resultaten en ontwikkeling.
Vijf keer per jaar komt de ouderraad bijeen om te praten over onderwerpen als schoolbeleid, feesten en kampen. De ouderraad heeft een adviserende rol en wij nemen het advies van de raad serieus. Daarom schuift de schoolleiding aan bij de vergaderingen. De ouderraad heeft momenteel vijf leden. Wil je zitting nemen in de raad of heb je vragen? Mail dan naar ouderraad@titusbrandsma-velp.nl.
We vinden de mening van ouder(s)/verzorger(s) belangrijk. Daarom houden we eens per twee jaar een onderzoek onder deze groep. In een ouderenquête vragen we dan bijvoorbeeld hoe tevreden ouder(s)/verzorger(s) zijn en hoe zij denken over de veiligheid op onze school. Zo kunnen we ook echt blijven werken aan verbetering.
De ouderbijdrage is bedoeld voor de bekostiging van activiteiten die niet tot het gewone lesprogramma behoren. Bijvoorbeeld voor een culturele activiteit of andere zaken die te maken hebben met het profiel van de school. Ook de kosten voor bijeenkomsten met ouder(s)/verzorger(s) en leerlingen, introductieactiviteiten, examens en diplomeringsbijeenkomsten vallen hieronder. Wij vragen ouder(s)/verzorger(s) hiervoor om een vrijwillige bijdrage. We informeren hen over de kosten voor excursies en reizen via WIS Collect. Het niet voldoen van de vrijwillige ouderbijdrage leidt niet tot het uitsluiten van leerlingen van deelname aan activiteiten.
Voor zaken als het gebruik van atlassen, woordenboeken, gymshirts en tekenmateriaal brengen we verplichte schoolkosten in rekening. Dit zijn zaken waarvoor we als school geen geld van de overheid ontvangen. Deze schoolkosten zijn verplicht. Een specificatie van de volledige schoolkosten per leerjaar vind je hier: specificatie schoolkosten.
Betalen via WIS Collect
Voor een veilige inning en verwerking van alle betalingen aan de school zijn wij een samenwerking aangegaan met WIS Collect. We vragen u om al uw betalingen te doen via WIS Collect. Meer informatie hierover ontvangt u zodra de facturen klaar staan.
De levering van boeken en (digitale) leermiddelen verloopt via Van Dijk. Ouder(s)/verzorger(s) ontvangen hierover bericht voor de zomervakantie en plaatsen de bestelling zelf. De boeken worden thuisbezorgd. Voor ouder(s)/verzorger(s) zijn geen kosten verbonden aan de boeken en leermiddelen.
De school heeft een verzekeringspakket afgesloten dat bestaat uit een ongevallenverzekering, een aansprakelijkheidsverzekering en een doorlopende reisverzekering (geen annuleringsverzekering). Dit betreft in alle gevallen een aanvullende verzekering. In geval van schade dient eerst de eigen verzekering van de betrokkene te worden aangeschreven. Als deze niet tot uitkering overgaat, treedt de schoolverzekering (aanvullend) op. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de leerlingenadministratie.
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over iets op onze school. Het is prettig als je hierover contact opneemt met de mentor, afdelingsleider of directeur. We kunnen dan samen een oplossing vinden. Komen we er niet uit? Dan kun je altijd een klacht indienen. Hiervoor is een klachtenregeling beschikbaar.
De lessen op Titus Brandsma College duren 60 minuten. In de lessentabel onderbouw en in de lessentabel bovenbouw zie je hoeveel lessen er per vak of leergebied staan ingeroosterd.
De overheid stelt terecht dat scholen de vastgestelde onderwijstijd moeten realiseren. Wij nemen meer onderwijstijd op in de planning dan de overheid ons voorschrijft. Zo zorgen we ervoor dat we lesuitval door bijvoorbeeld vergaderingen compenseren. Bij ziekte of calamiteiten worden zoveel mogelijk lessen vervangen. Soms zijn er in plaats van lessen andere leeractiviteiten.
Het vakantierooster en de vrije dagen vind je op www.titusbrandsma-velp.nl.
Buiten de vastgestelde vrije dagen kunnen leerlingen geen verlof krijgen. Dat staat in de Leerplichtwet. Leerlingen moeten de school bezoeken als er volgens hun rooster onderwijs wordt gegeven en mogen dus nooit zomaar van school wegblijven. Ouder(s)/verzorger(s) zijn hiervoor verantwoordelijk. In uitzonderlijke gevallen kan bijzonder verlof worden verleend voor een of meer vrije dagen. Daarvoor moeten ouder(s)/verzorger(s) vooraf schriftelijk toestemming vragen via dit formulier: aanvraagformulier bijzonder verlof.
Het komt voor dat leerlingen niet aanwezig zijn. Hoe we hiermee omgaan staat in ons verzuimbeleid. De strekking daarvan is dat wij ongeoorloofd verzuim melden bij de leerplichtambtenaar.
Het is belangrijk dat leerlingen zich bij ons op school thuis en veilig voelen. Dat betekent iets voor hoe we met elkaar omgaan.
Hoe we de veiligheid op school organiseren, lees je in ons schoolveiligheidsplan. In ieder geval zijn respect, veiligheid en vertrouwen zichtbaar en voelbaar in onze dagelijkse omgang. Ook in de manier waarop we de school georganiseerd hebben, richten we ons op veiligheid en een vertrouwd gevoel. Zo werken we in herkenbare kleine eenheden: als één team. Docenten kennen leerlingen. Leerlingen weten bij wie zij moeten zijn met hun vragen. Daarnaast hebben we regelmatig contact met de wijkagent.
Pesten tolereren we niet. Daarom gebruiken we een anti-pestprotocol. Hierin staat duidelijk wat we doen bij pesten en hoe we het pesten zoveel mogelijk voorkomen. Onze twee anti-pestcoördinatoren zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van het anti-pestbeleid. De mentor is het eerste aanspreekpunt voor zowel leerlingen als ouder(s)/verzorger(s).
Er zijn twee vertrouwenspersonen: Sjors Storkhorst en Marie-Louise van Suylekom. Bij hen kunnen leerlingen terecht met al hun vragen. De vertrouwenspersoon helpt en kan de leerling verwijzen naar hulpverlening in of buiten de school. Als een leerling melding maakt van seksueel misbruik, is de vertrouwenspersoon wettelijk verplicht dit officieel te melden bij de directie. De externe vertrouwenspersoon is Chiene Hulst.
Tijdens schoolactiviteiten worden soms foto’s of video-opnamen gemaakt. Daarbij kan het gaan om activiteiten als reizen, schoolfeesten of sportdagen, maar ook om lessituaties, excursies en projecten. Deze foto’s geven vaak een goede indruk van de sfeer en de activiteiten van de school en daarom willen wij ze graag gebruiken op de website en de sociale media.
Daarnaast worden er ook foto’s of video-opnamen gemaakt die we willen publiceren in bijvoorbeeld de nieuwsbrieven van de school voor de ouder(s)/verzorger(s), brochures of andere publicaties. De publicatie van deze beelden valt onder de nieuwe Europese privacywet. Daarvoor moeten wij van tevoren toestemming aan de ouder(s)/verzorger(s) vragen of aan de leerling als hij of zij 16 jaar of ouder is.
Wij versturen aan het begin van het schooljaar via Magister een melding waarin ouder(s)/verzorger(s) of leerlingen kunnen aangeven of zij hiervoor toestemming geven. Zonder toestemming mogen wij de beelden niet gebruiken. De toestemming kan op elk moment ook weer ingetrokken worden.
Soms verzamelen wij ook ander beeldmateriaal, zoals fotoseries. Dit kunnen bijvoorbeeld foto's zijn van de diploma-uitreiking. Deze worden altijd afgeschermd geplaatst. Een bijzondere categorie zijn opnamen die in het kader van professionalisering van docenten worden gemaakt tijdens lessituaties. Deze worden uitsluitend gebruikt voor nabespreking met de docent en daarna vernietigd. Voor al deze soorten beeldmateriaal kun je via Magister aangeven of je toestemming geeft voor publicatie of het beschikbaar stellen hiervan.
Leerlingen kunnen op school internet en andere digitale media gebruiken. Om misbruik hiervan tegen te gaan, zijn er een ICT-gedragscode en een protocol sociale media. Bij overtreding kunnen disciplinaire maatregelen worden getroffen. Deze maatregelen zijn afhankelijk van de ernst van de overtreding.
Als school vinden wij een veilige schoolomgeving belangrijk. Wij zijn van mening dat je een veilige schoolomgeving samen maakt en hier samen de verantwoordelijkheid voor draagt. We mogen samen trots zijn op een schone en veilige school. Om die reden hebben wij het programma Schoolsteward: leerlingen surveilleren in de pauze in de aula, in de gangen en op het schoolplein. Ze spreken waar nodig andere leerlingen aan op hun gedrag. Deze benadering gebeurt vanuit het principe van gelijkwaardigheid en de toon is positief. Stewards zijn dus geen strenge beveiligers of ‘boemannen’, maar eerder een soort gastheer of gastvrouw van de school. Alle leerlingen van onze school volgen een training over betekenis en uitvoering van het programma Schoolsteward. Het programma helpt ons om onze leerlingen echt de verantwoordelijkheid te geven. Dat vinden wij belangrijk en daarom is dit opgenomen als verplicht onderdeel.
Praktische informatie over de dagelijkse gang van zaken staat in het introductieboekje. De schoolregels zijn hier uitgebreider in te zien.
Voor elke leerling is er een kluisje. Verliest de leerling de sleutel? Dan kost een vervangend exemplaar € 10,-. Jaarlijks kunnen kluisjes preventief gecontroleerd worden. Bij het vermoeden van diefstal of andere verdachte zaken mag de schoolleiding in aanwezigheid van een getuige de kluisjes openen.
Leerlingen kunnen ook gebruikmaken van de kapstokken. Het is volledig op eigen risico om jassen of persoonlijke voorwerpen aan de beschikbare haken op te hangen. Het is dus verstandig geen dure dingen mee naar school te nemen. De school is niet aansprakelijk voor vermissing of beschadiging van eigendommen.
Wij zijn een rookvrije school. Leerlingen mogen dus niet roken/vapen op het schoolterrein. Medewerkers mogen niet in het zicht van de leerlingen roken/vapen, dus ook niet vlakbij de school. Dit om het goede voorbeeld te geven. Ook ouder(s)/verzorger(s) vragen wij dringend om niet op het schoolterrein of voor de ingang van de school te roken/vapen.
In de aula kunnen leerlingen eten en drinken uit de automaten kopen. In de pauzes is het winkeltje geopend. We hebben een gezonde kantine. Daar past ook bij dat er in de aula een waterautomaat staat voor gratis, koel en vers water.
Gevonden voorwerpen kunnen leerlingen inleveren bij de conciërge. Zijn leerlingen iets kwijt, dan kunnen ze daar terecht.
Alle leerlingen ontvangen een eigen schoolpas. Hiervan kunnen zij het saldo online opwaarderen om te printen of kopiëren.
Leerlingen die (tijdelijk) slecht ter been zijn, kunnen een liftsleutel krijgen.
Schoolpersoneel krijgt regelmatig te maken met leerlingen die aangeven klachten te hebben over hun gezondheid. Een personeelslid van de school is niet deskundig om een diagnose te stellen. Een enkele keer verzoeken ouder(s)/verzorger(s) ons schoolpersoneel om door een arts voorgeschreven medicijnen toe te dienen of een medische handeling te verrichten.
Aangezien het schoolpersoneel zich dan begeeft op een terrein waarvoor zij niet gekwalificeerd is en niet over de vereiste bekwaamheid beschikt, kan de school deze verantwoordelijkheid niet aanvaarden. Ouder(s)/verzorger(s) en kinderen zijn altijd zelf verantwoordelijk voor het (tijdig) toedienen van medicatie. Dit neemt uiteraard niet weg dat personeelsleden handelend optreden in noodsituaties. Daarvoor zijn op elke school bedrijfshulpverleners aanwezig en is een aantal EHBO'ers opgeleid.
Telefonisch contact
Wil je telefonisch contact met een van onze docenten of andere medewerkers? Onze school is bereikbaar via (026) 363 38 36. Als het mogelijk is, verbinden wij je meteen door. Zo niet, dan word je zo snel mogelijk teruggebeld. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 16.30 uur.
Reigerstraat 25
6883 ER Velp
algemeen@titusbrandsma-velp.nl
Voor ziek- en betermelden: receptie@titusbrandsma-velp.nl
www.titusbrandsma-velp.nl
Instagram
Facebook
Directeur
Mevrouw Heidy Breeuwer-van de Zand
Afdelingsleiders
De heer Ruud de Lugt, afdelingsleider onderbouw mavo & Wereldklas
r.delugt@titusbrandsma-velp.nl
De heer Rutger Verhagen, afdelingsleider bovenbouw mavo
r.verhagen@titusbrandsma-velp.nl
Mevrouw Miranda Phoelich, afdelingsleider havo
m.phoelich@titusbrandsma-velp.nl
Intaker Wereldklas
De heer Björn Stoer, wereldklas@titusbrandsma-velp.nl
Vertrouwenspersonen
De heer Sjors Storkhorst, s.storkhorst@titusbrandsma-velp.nl
Mevrouw Marie-Louise van Suylekom, m.vansuylekom@titusbrandsma-velp.nl
Ondersteuningscoördinatoren
Mevrouw Marianne Nijland, m.nijland@titusbrandsma-velp.nl
Mevrouw Marjolein van Veldhuizen, m.vanveldhuizen@titusbrandsma-velp.nl
Anti-pestcoördinatoren
Frank Kruithof, f.kruithof@titusbrandsma-velp.nl
Marie-Louise van Suylekom, m.vansuylekom@titusbrandsma-velp.nl
Postbus 78, 6710 BB Ede
Inspectie van het Onderwijs
T 1400
E info@owinsp.nl
www.onderwijsinspectie.nl
Meldpunt vertrouwensinspecteurs
T (0900) 1112 3 111
Medezeggenschapsraad Titus Brandsma College
T.a.v. de heer Elbert Vroegindeweij, Reigerstraat 25, 6883 ER Velp
T (026) 363 38 36
Personeelsvertegenwoordiging vanuit Titus Brandsma College
De heer Elbert Vroegindeweij en de heer Marc Kingma
Oudervertegenwoordiging vanuit Titus Brandsma College
Sanne Korthuis en [vacature]
ouderraad@titusbrandsma-velp.nl
Leerlingvertegenwoordiging vanuit Titus Brandsma College
Tim Korthuis